شرکت آلپ

نماینده انصاری محصولات آرال شیمی با نام تجاری اُکسیدین در استان یزد

(ضدعفونی کننده ، شوینده قلیایی ، شوینده اسیدی)

تلفن سفارشات : ۰۹۲۰۶۰۰۶۰۳۰ و ۰۳۵۳۸۳۳۶۶۸۲

 

 

اُکسیدین (فوداسیب) :

کارخانجات صنایع غذایی اعم از فراورده های پروتئینی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مـرغ، ماهی، سوسیس و کالباس، کنسرو، شیر و فراورده های لبنی، سس و انواع رب، نوشابه، دوغ و آب معدنی، قند و شکر، کیک، کلوچه و بیسـکویت، میـوه و سبزیجات، مربا و عسل، آبمیوه، کنسـتانتره و کمپـوت، ماکـارونی وتولیـدات نشاسـته ای، آرد و نـان، چیپس و اسنک، آجیل و خشکبار، چای و قهوه و … با مواد غذایی در ارتباط هستند. سلامت و پاکیزگی محصولات این کارخانجات با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل ضدعفونی تجهیزات و دستگاه هایی که در این کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند مهم و ضروری است.

بخش های مختلفی (خط تولید، سردخانه، کف و دیوارها، ماشین های حمل و نقل، سالن های انبار مواد اولیه و … ) در کارخانه های صنایع غذایی وجود دارد که شاهد انتقال آلودگی از طریق آن ها هستیم. یکی از مهم ترین بخش هایی که باید به ضدعفونی آن توجه شود، خط تولید است. کارخانجات پس از تولید، بخش های COP و CIP را شستشو و ضدعفونی می کنند.

وجود بیوفیلم و همچنین انباشت مواد غذایی در سیستم CIP باعث ایجاد آلودگی های باکتریایی و قارچی می شود. ضدعفونی کننده صنایع غذایی، بیوفیلم موجود در سیستم CIP را از بین می برد. این محلول با از بین بردن بیوفیلم و همچنین اسپور باکتری و قارچ، سلامت تولیدات بعدی را تضمین می کند.

موادی که به عنوان ضدعفونی کننده صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند متنوع هستند. خواص مورد نظر برای این ضدعفونی کننده ها در زیر نام برده می شود:

  1. دردسترس بودن
  2. قابلیت استفاده در سطوح در تماس با مواد غذایی و بدون ایجاد باقی مانده مضر
  3. از بین بردن انواع باکتری، قارچ، ویروس و اسپور آن ها

آرال شیمی انواع ضدعفونی کننده های سطح بالا را تولید می کند. ضدعفونی کننده صنایع غذایی یکی از محصولات این شرکت می باشد. اکسیدین ضدعفونی کننده صنایع غذایی را می توان در CIP و COP همه کارخانه های تولید کننده مواد غذایی و سطوح در تماس با مواد غذایی مورد استفاده قرار داد. این محلول پس از استفاده به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود و باقی مانده مضر ندارد.

در زیر موارد استفاده از ضدعفونی کننده صنایع غذایی نام برده شده است:

  • ضدعفونی مخازن نگهداری آب فرایند و مخازن حمل و نگهداری
  • ضدعفونی انواع رزینهای مورد مصرف در صنایع غذایی
  • ضدعفونی سیستم  COP(سطوح خارجی تجهیزات)
  • ضدعفونی سیستم  CIP(سطوح داخلی تجهیزات(
  • ضدعفونی سطوح میزهای کار در تماس با مواد غذایی
  • ضدعفونی سطوح و هوای انبارها و سردخانه ها به صورت اسفنج کشی و اسپری (مه پاش گرم و سرد)
  • ضدعفونی ظروف بسته بندی محصول نهایی

 

===================================================

 

 

شوینده قلیایی:

در سطوح آلودگی های متفاوتی از جمله چربی و پروتئین، رسوبات معدنی و آلودگی های میکروبی وجود دارد. چسبیدن چربی و روغن روی سطوح مختلف سبب ایجاد آلودگی های میکروبی و تجمع باکتری ها و ویروس ها (بیوفیلم) می شوند.

روش مکانیکی یکی راه های قدیمی رفع آلودگی چربی و پروتئین است. حذف مکانیکی چربی و پروتئین در بسیاری از موارد مناسب نیست. به همین دلیل از محلول های شیمیایی استفاده می شود. محلول شیمیایی در این بخش باید خاصیت قلیایی داشته باشد. مکانیسم عمل شوینده قلیایی به این صورت است که با چربی و روغن پیوند ایجاد می کند. حالت صابونی بوجود آمده از طریق واکنش باعث جدا شدن آن ها از روی سطوح می شود. پس از جدا شدن روغن و چربی از روی سطح توسط شوینده قلیایی بدون کف، شستشو انجام می شود. با حذف این آلودگی امکان ایجاد و انتشار آلودگی میکروبی کاهش می یابد.

آرال شیمی با تولید محلول های شوینده قلیایی بدون کف در رستوران ها، هتل ها، کترینگ ها، فست فود ها و کارخانه های صنایع غذایی و … رسوبات آلی را از بین می برد. حذف چربی و روغن از روی سطوح از تشکیل بیوفیلم نیز جلوگیری می کند. باتوجه به اهمیت بهداشت در مکان ها عمومی و تهیه غذا استفاده از شوینده قلیایی ضروری است.

حذف واکس ها، آلودگی های عمیق تجمع یافته، آلودگی های خشک شده و گریس و روغن حرارت دیده دیگر مواردی هستند که شوینده های قلیایی بدون کف استفاده می شوند.

آرال شیمی با تولید محلول های شوینده قلیایی بدون کف، شوینده اسیدی بدون کف و انواع ضدعفونی کننده ها سبد کالایی متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شوینده های اسیدی و قلیایی از طریق از بین بردن رسوبات معدنی و آلی با آلودگی را کاهش می دهند. از طرف دیگر ضدعفونی کننده های تولیدی در آرال شیمی اسپور باکتری ها را نیز از بین می برند.

 

===================================================

 

 

شوینده اسیدی:

از جمله مشکلاتی که در صنایع وجود دارد، تشکیل رسوب روی سطوح و دستگاه ها است. چسبیدن مواد ناخواسته بر سطح را رسوب می نامند. رسوبات در سطوح مختلف مانند کاشی، سرامیک، سیستم CIP و سیستم COP صنایع غذایی، برج های خنک کننده، دیگ بخار و سیستم RO و UF و … بوجود می آیند.

سیستم های انتقال حرارت در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین سیالی که در این سیستم ها استفاده می شود، آب می باشد. افزایش دما باعث افزایش میزان رسوب در دستگاه ها می شود. رسوبات در تجهیزات انتقال حرارت معادل است با کاهش میزان انتقال حرارت و بازده سیستم. بنابراین حذف رسوبات از سیستم ها و دستگاه ها طبق برنامه باید انجام شود.

از طرفی باکتری ها و میکروب ها به مرور زمان به سطوح دارای رسوب می چسبند و تشکیل بیوفیلم می دهند. بیوفیلم محل ایجاد و انتشار آلودگی است. بنابراین از بین بردن رسوبات علاوه بر بالا بردن بازدهی سیستم باعث کاهش بار آلودگی نیز می شود. مواد شوینده اختصاصی در صنایع براساس میزان، جنس و نوع رسوب انتخاب می شوند. رسوبات می توانند انواع مختلف داشته باشند: رسوبات آلی که شامل چربی و پروتئین می شوند و رسوبات معدنی مانند رسوبات کلسیمی و … .

از بین بردن رسوبات معدنی به روش مکانیکی سخت و در اکثر موارد غیر ممکن است. به همین دلیل از روش شیمیایی به منظور حذف آن ها استفاده می شود. شوینده اسیدی بدون کف به منظور کاهش و از بین بردن اجرام و رسوبات معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

محلول های ضدعفونی کننده آرال شیمی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل شناسایی نیازهای این صنایع و همچنین وجود رسوبات مختلف در تجهیرات، این شرکت محلول شوینده اسیدی بدون کف را نیز تولید می کند.

شوینده اسیدی بدون کف از طریق از بین بردن رسوبات موجود در سیستم، امکان تشکیل بیوفیلم را کاهش می دهد. همانطور که قبلا بیان شد، از بین رفتن بیوفیلم درواقع آلودگی های میکروبی را نیز کاهش می دهد. صنایع غذایی (صنایع لبنی، نوشیدنی، رب و کنسرو و …)، هتل و کشتارگاه (برج های خنک کننده، دیگ بخار و …)، سیستم RO و پالایشگاه و پتروشیمی (سیستم های انتقال حرارت و ….) از جمله مکان هایی هستند که محلول شوینده اسیدی تولید شده در آرال شیمی کاربرد دارد.